وبلاگ تخصصی کلاس ادبیات خلاق

وبلاگ تخصصی کلاس ادبیات خلاق با طراحی و تدریس دکتر وحید ضیایی

وبلاگ تخصصی کلاس ادبیات خلاق

وبلاگ تخصصی کلاس ادبیات خلاق با طراحی و تدریس دکتر وحید ضیایی

وبلاگ تخصصی کلاس ادبیات خلاق

کلاس‌های ادبیات خلاق با ایده‌ اجرای شیوه‌های متفاوت آموزش ادبیات در شاخه‌های (شعر، داستان، نقد ادبی، پژوهش و نویسندگی) برای نخستین بار با طراحی و تدریس «وحید ضیائی» اجرا شد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
منوی بلاگ
نویسندگان

 سال 1390 جرقه کلاس‌های ادبیات خلاق با تدریس وحید ضیایی در سراسر کشور زده شد. این کلاس‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر مراکز فرهنگی و هنری شکل گرفت و درست برخلاف مسیر ادبیات دانشگاهی ما که به قول مرحوم سیدحسن حسینی ذوق ادبی را باید کنار در ورودی دانشگاه تحویل داد و داخل رفت و ذوق کش هستند تا ذوق پرور، با شیوه‌ای جدید از آموزش ادبیات خلاق که در دیگر کشورها نیز بارها آزموده شده است، شروع به کار کرد.

این کلاس‌ها با ایده‌ اجرای شیوه‌های متفاوت آموزش ادبیات در شاخه‌های (شعر، داستان، نقد ادبی، پژوهش و نویسندگی) برای نخستین بار با طراحی و مدرسی «وحید ضیائی» اجرا شد. آموزش ادبیات خلاق برای گروه‌های سنی مختلف برگزار شد و البته هنوز هم می‌شود؛ در شعبه‌های مختلف کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان و مربیان کودکان و در حوزه‌های هنری و کتابخانه‌ها برای عموم علاقه مندان ادبیات. از آنجا که مدرس این کلاس‌ها هم در تهران و هم در اردبیل سکونت دارد، کلاس‌های پر و پیمانی هم به صورت مرتب در کتابخانه مرکزی اردبیل با حضور علاقه مندان به ادبیات فارسی شکل گرفت که اتفاقا یکی از پربارترین این کلاس‌ها است.